Тези автомобилни класики са неразрушими

През 80-те и 90-те години на миналия век автомобилното производство произвеждаше автомобили, които бяха вечни. Представяме седем от най-надеждните и издръжливи класики

Пламен Георгиев,
Volkswagen Golf IV

, Volkswagen

Volkswagen Golf IV

С тари автомобили и надеждност: това звучи като противоречие. Удивително е, че колкото по-стари са, толкова по-малко се чупят. Статистиката в Германия показва, че автомобилите с регистрационни номера H - т.е. поне 30-годишни леки автомобили - се представят над средното ниво на основния тест за надеждност. Причината: Тези модели често са в ръцете на любители и се ценят и поддържат от собствениците си. Но това е свързано и с качеството на самите автомобили.

Краят на 80-те и началото на 90-те години се считат за златен век на автомобилостроенето. Благодарение на подобрената защита от корозия, автомобилите ръждясвали по-малко. Освен това е имало усъвършенствани двигатели и солидна, лесна за ремонт технология. Сложната електроника, която прави съвременните автомобили уязвими, не се е използвала по това време или най-много умерено.

Резултатът: Някои модели от онова време са толкова издръжливи, че все още се използват като автомобили за ежедневието. Ето седем класики, които са (почти) нечупливи, когато се третират с внимание.

 Audi 100

Audi

Audi 100

Audi 100 / A6 (C4) (1990 до 1997)

Много автомобили умират, след като „кафявата чума“ почука на вратата. Audi 100 (C4) е защитено срещу корозия с поцинковани листове: мярка, която вече е успешна в предишната серия C3 и в по-малкото Audi 80 B3. От тези автомобили все още можете да намерите екземпляри, които нямат петна от ръжда десетилетия по-късно.

Audi 100 C4 се отличава и с надеждна технология и върховна обработка. По това време производителят успява да направи решителна крачка към премиум сегмента, последвана през 1994 г. от преименуването на Audi 100 на A6.

Mercedes 190 (W201) (1982 до 1993)

„Baby Benz“ се подиграва на редовните клиенти, докато Mercedes 1982 представя новия 190 E (W201). С него марката предлага за първи път автомобил от среден клас. Предимствата на 190-ката бързо се разпространяват: управлението и пътните поведение са страхотни. Новият заден мост с пространствена връзка е шедьовър, той ще бъде използван по-късно в по-големия W124. Освен това, новият 190 трябва да бъде издръжлив като S-класа, е изискването на инженерите.

Ръждата се среща и в W201, но не в степента, в която я има при други марки от това време. Технологията се счита за издръжлива до неразрушима. „Baby Benz“ често не се нуждае от много повече от масло, вода и понякога нови накладки, възторжено възкликват ентусиастите. Ако търсите достъпен Mercedes за вечността, това е моделът.

 Mazda MX-5 Club 2016

Mazda

Mazda MX-5 Club 2016

Mazda MX-5 (1989 до 1998)

Търсите евтин спортен автомобил? Около 1990 г. роудстърът е почти изчезнал. След това Mazda пуска MX-5 и квотата в Германия е разпродадена за дни. Двуместният автомобил е фантастичен на пътя, превключването на скоростите е изключително кратко.

Друг плюс: Mazda MX-5 е изгодната сделка сред спортните автомобили. Използваеми автомобили могат да бъдат намерени за няколко хиляди евро. Освен това ситуацията с резервните части е доста добра. Независимо дали става въпрос за компоненти на каросерията, износващи се части или декоративни части.

 Volvo 940

Volvo

Volvo 940

Volvo 900 (1990 до 1998)

Много любители смятат серията 940/960 на Volvo – представена през есента на 1990 г. – за последното истинско Volvo. Автомобилите от горния среден клас не само бяха по-големи от 850, който беше представен почти едновременно. Това беше едновременно с това и новият модел с предно задвижване на шведите, докато 940 (с четирицилиндров двигател) и 960 (с шестцилиндров двигател) все още слизат от поточната линия с класическо задно задвижване.

Дори тези, които държат на много място и високо ниво на безопасност, трудно могат да подминат старо Volvo като модела 900. При нормални грижи, много високият пробег от половин милион километра и повече е постижим без проблем. Има много резервни части за износване, Volvo и специалистите по части като Skandix все още имат много на склад за каросерията и интериора. А корозията практически не е проблем благодарение на добрата защита от ръжда.

BMW Серия 5 (E39) (1995 до 2004)

E39 е четвъртото поколение на Серия 5 – и може би най-доброто. Технологията е издръжлива, от близо 1,5 милиона произведени бройки, много все още са на пътя като ежедневни автомобили.

Преди всичко, двигателите са удоволствие: редовите шестцилиндрови двигатели от Мюнхен от 80-те и 90-те години са легендарни, любителите на ДВГ оценяват плавността на работата и развитието на мощността им. Мощните осемцилиндрови двигатели се нуждаят от повече внимание, трябва да бъдат глезени.

Големият брой продадени BMW E39 все още гарантира атрактивна пазарна ситуация. Офертата варира от добре поддържан седан от първа ръка до ежедневна кола и любител на магистралата модел с висок пробег.

 Volkswagen Golf IV

Volkswagen

Volkswagen Golf IV

VW Golf 4 (1997 до 2003)

VW Golf е най-продаваният автомобил в Германия и Европа, сега на пазара е осмото му поколение. Но коя серия е най-добрата? Ценителите казват: Това е Golf IV. При премиерата си през 1997 г. той поставя нови стандарти в компактния клас. Срещу ръжда е имунизиран с поцинковани листове. Качеството на изработка е изключително: казва се, че тогавашният изпълнителен директор на групата Фердинанд Пиех лично е премахнал тесните разстояния между каросериите. Технологията и двигателите също са изключително надеждни: всички агрегати – независимо дали са дизелови или бензинови – са подходящи за голям пробег с нормални грижи. Така че и днес по пътищата има изненадващо много Golf IV. В резултат на това те не са наистина признати за класика – но качеството и надеждността изглеждат по-важни за много фенове от имиджа.

 Porsche 964

Porsche

Porsche 964

Porsche 911 (964) (1989 до 1994)

Porsche 911 не е само автомобилна икона – то е и поглед назад към десетгодишна история на модела. Това, което започва в началото на 60-те години на миналия век, е допълнително подобрено и усъвършенствано с течение на времето. Резултатът през 1989 г. е 964. В сравнение с предшественика си, G-модела, 964 е преработен в много отношения, но държи двигателя Porsche, прикрепен към доказания въздушно охлаждан шестцилиндров боксерен двигател. Ценителите казват, че 964 практически винаги работи, ако не го карате без масло. Състоянието на резервните части също се счита за отлично. Поради това, един толкова стар спортен автомобил не изглежда като риск, а по-скоро устойчива инвестиция: повече от 70% от всички Porsche, построени някога, все още се движат днес.

Източник на статията: handelsblatt.com

надеждност класика класически автомобили